Навіщо потрібна автоматизація торгівлі в сучасних магазинах?

10121

10121В Україні помітні зміни у схемі торгівлі. Процес дроблення торгових точок припинився. Нестримно зростає кількість торгових площ у перерахунку “на душу покупця”. Збільшується частка великих магазинів і торгових мереж. Для багатьох поняття “сучасний магазин” асоціюється з чималими фінансовими вкладеннями в “євроремонт” та торгівельне обладнання. Для більшості з тих, хто привів торговий зал в європейський вигляд, на цьому нововведення закінчилися – у одних через нестачу коштів, інші порахували своє завдання вже виконаною. Але, ставши не гірше за інших, їх магазин все ж не став по-справжньому сучасним.

СУЧАСНИЙ МАГАЗИН

Насправді сучасний – це магазин з вільним доступом до товару, якісним, ненав’язливим і швидким обслуговуванням. Покупець може довго розглядати, вибирати, приміряти товар, але як тільки він прямує до каси – неприпустима не тільки черга, але і найменша затримка в обслуговуванні. Біля каси покупець спостерігає процес однозначної ідентифікації товару, в його чеку фіксуються найменування всіх придбаних товарів із зазначенням точної ваги і ціни – значить, його ніхто не обманює, а касовий чек ще послужить йому як фінансовий звіт.
Сучасний магазин піклується про постійні покупців і надає їм право вибору з великого асортименту якісних товарів з можливістю накопичувальних знижок. Отже, не перевищуючи меж своїх фінансових можливостей, вивчаючи психологію покупців і аналізуючи попит, власнику сучасного магазину, необхідно прагнути:
– до збільшення асортименту (але ідентифікація товару при величезній кількості найменувань призведе до черги біля каси);
– до прискореному обслуговування покупців при розширеному асортименті (але при цьому швидке обслуговування має бути дуже точним – магазин не може нести збитки).
Цю головоломку в розвинених країнах вирішили введенням системи штрих – кодування.

НАВІЩО ПОТРІБНІ ШТРИХ-КОДИ?

Виробники наносять на свої товари унікальні штрих коди, щоб в торговому залі можливо було однозначно ідентифікувати їх товари. Додатково магазин завдає внутрішні штрих-коди на товари без зовнішнього штрих коду. Потім, за штрих-кодом каса безпомилково і швидко визначає назву і ціну будь-якого товару без втручання касира, заощаджуючи час покупця.
Для підтримки функціонування системи штрих кодування використовується спеціалізоване торгівельне обладнання: сканери, термінали збору даних, ваги, касові апарати, принтери.

Тон задає КАСА

Впровадження системи зумовило зміну пріоритетів у відношенні до вибору торгового обладнання. Основне навантаження виконує касовий апарат, який з пристрою, що виконує фіскальні функції, перетворився на багатофункціональний інструмент спілкування з покупцем. Покупець ототожнює його можливості з сервісом, наданих магазином, його іміджем. Якщо каса вміє продати товар зі знижкою, по картці постійного клієнта, роздрукувати комплексне замовлення в віддаленому відділі передпродажної підготовки, – значить, це вміє і ваш магазин. І її надійна робота потрібна вже не стільки для того, щоб уникнути штрафів, скільки для того, щоб не втратити довіру покупця.
Касовий апарат, як мінімум, повинен вміти миттєво знаходити товар серед тисяч найменувань і, крім того, отримувати в процесі роботи найменування нових товарів і віддавати відомості про продажі (працювати в Системі).
Якщо магазин обзавівся таким касовим апаратом, на наступному етапі йому варто почати впровадження системи, яка дозволить організувати процес торгівлі з максимальною продуктивністю, чітким обліком і гнучким управлінням. Тільки в складі такої системи обладнання знайде свою справжню цінність.

НЕ ТІЛЬКИ АВТОМАТИЗАЦИЯ

Якщо система штрихового кодування приносить способи швидких і точних продажів, то система автоматизації торговельної діяльності дозволяє тримати весь процес під контролем.
Вона будується з урахуванням особливостей роздрібної торгівлі:
– комп’ютерні Системи, як правило, вирішують завдання обліку, оперативного управління та фінансового обліку;
– необхідність в оперативному управлінні викликана стрімким зростанням торгового асортименту (десятки тисяч найменувань), який неможливо підтримувати в ручну. Оптимальне поповнення асортименту можливо лише з урахуванням оперативних значень залишків товару;
– “знають” залишки в кожен момент часу тільки такі системи, які працюють з обладнанням штрих кодування;
– для роздрібної торгівлі характерно накопичення в системі величезних обсягів даних (зберігається кожна позиція кожного чека).
Система виконує підтримку всіх операцій, які забезпечують рух товару: прийому товару на склад, повернення постачальнику, продаж зі складу, повернення проданого, передачу в торговий зал, продаж з торгового залу через ЕККА і за безготівковим розрахунком, переоцінку, списання, повернення проданого, інвентаризацію, заявку на склад, замовлення постачальнику і ін.

(За матеріалами журналу “Обладнання”)